Asiakkuusmarkkinointi
Asiakkuusmarkkinointi on asiakasymmärrykseen perustuvaa markkinointia, jolla hankit uusia asiakkaita, parannat nykyisten asiakkaiden kannattavuutta ja kohennat asiakaskokemusta.
Asiakkuusmarkkinointi ei ole markkinoinnin alalaji tai lohko. Se on tavoitteellinen ajattelumalli ja toimintatapa, jonka tavoite on kasvattaa asiakasarvoa – toisaalta yrityksen arvoa asiakkaalle, mutta myös asiakkaan arvoa yritykselle.
Asiakkuusmarkkinointia ovat kaikki asiakasarvon ja asiakkuuden elinkaaren kasvattamiseen tähtäävät toimenpiteet, kanavasta riippumatta.
Asiakkuusmarkkinointi perustuu tietoon ja ymmärrykseen asiakkaiden elämästä ja käyttäytymisestä sekä jatkuvaan mittaamiseen ja kehittämiseen.
Automatisoidun markkinoinnin osumatarkkuus on tavallista parempi. Kun viestit perustuvat asiakkaan omaan käyttäytymiseen ja asiakaspolun vaiheeseen, automaatiolla voi lähettää puhuttelevaa sisältöä juuri oikeaan aikaan.
Jutellaan, miten voisimme tarjota enemmän arvoa asiakkaillesi ja miten toisaalta voisit kasvattaa asiakkuuksiesi arvoa. Parhaimmillaan asiakkuusmarkkinointi kun toimii kumpaankin suuntaan.
Kysy meiltä myös konsultointipalvelua nykyisen markkinoinnin automaation tehostamiseen.