Raikkaita ajatuksia Bangkokin kuumuudessa

IDN:n digitaalisen markkinoinnin seminaari keräsi yhteen yli 60 markkinoinnin ammattilaista ympäri maailmaa Bangkokiin.

Seminaarissa nousi selkeästi esiin se, miten asiakkuusmarkkinointi on enenevissä määrin siirtynyt digitaalisiin kanaviin kaikkialla maailmassa. Toinen suuri muutos on viime aikoina ollut videon koukuttava voima verrattuna tekstiin ja still-kuviin. Tulosten mukaan videosisältö tehoaa nelinkertaisesti muihin sisältömuotoihin verrattuna. Tehokkaan videosisällön tuotanto on kuitenkin vaativa laji, joka vaatii kohderyhmän tuntemusta ja luovuutta. Kolmanneksi seminaarissa korostettiin yritysten saatavilla olevan asiakasdatan hyödyntämistä liiketoiminnassa. Oikein analysoitu ja käytetty data on nimittäin kaiken tehokkaan kommunikaation takana.

Lisäksi Loyalty eli kanta-asiakkuus ei ole kuollut asia – se on ainoastaan muuttanut muotoaan: asiakkaan tunteminen on ydinjuttu ja helppouden, palvelun ja oikean kommunikaation merkitys on ratkaiseva; alennukset menettävät voimaansa.

Don’t sell, communicate with your client.

Raikkaita ajatuksia Bangkokin kuumuudessa toivat IDN:n jäsenten lisäksi esiin huippuammattilaiset mm. Twitteriltä, Accor Hotelsista, Adobelta ja True Visionista.

2018-06-28T08:56:34+00:00